Czy kierowca jest upoważniony do kontroli biletów?
Tak. Każdy kierowca PKS POLONUS jest upoważniony i odpowiedzialny za
kontrolę biletów. Kierujący pojazdem prowadzi odprawę podróżnych
wsiadających na wszystkich przystankach, sprawdzając ważność biletów
(zarówno zakupionych w kasach, jak biletów internetowych). Pasażerowie
którzy zakupili bilety ulgowe powinni posiadać przy sobie dokument
uprawniający do podróży z biletem ulgowym.
Czy wykupując bilet ulgowy należy posiadać przy sobie dokument uprawniający do zniżki?
Tak. W każdym przypadku. Wykupując bilet ulgowy na przejazd u
kierującego pojazdem, a także wykupując ulgowy bilet , podróżny
zobowiązany jest okazać (bez wezwania) ważną legitymację lub inny ważny
dokument uprawniający do zniżki. Kierujący pojazdem oraz kasjer mają
prawo odmówić sprzedaży biletu z ulgą, w sytuacji, gdy podróżny nie
potrafi wylegitymować się dokumentem uprawniającym do ulgi lub gdy
dokument taki stracił ważność. Tylko ważny dokument uprawnia kasjera lub
kierowcę do sprzedaży biletu ze zniżką. Dokument uprawniający do
przejazdów ulgowych należy posiadać wraz z biletem podczas przejazdu
autobusem i okazać na żądanie kontrolera lub obsługi pojazdu.
Czy za brak biletu odpowiada podróżny?
Tak. W każdym przypadku.
Czy bilet na przejazd można kupić u kierowcy?
Tak. We wszystkich autobusach PKS Polonus bilety na jeden przejazd są sprzedawane przez kierowcę z kasy fiskalnej.
Co oznacza na bilecie internetowym sybol # zamiast numeru miejsca?
Symbol # zamiast numeru miejsca pojawia się w przypadku zakupu biletów
na kursy powrotne lub z przystanków pośrednich, na których nie mamy
możliwości dokładnego określenia numeru miejsca. Oznacza on, że
Pasażerowi przysługuje dowolne niezajęte miejsce siedzące (każdy
sprzedany bilet pomniejsza pule biletów dostępnych do sprzedaży i
gwarantuje miejsce siedzące).
Wybrałem bilet w formie PDF na e-mail, czy muszę go wydrukować?
Tak, bilet dostarczony w formie PDF musi być wydrukowany.
Czy mogę dokonać rezerwacji biletu przez telefon?
Tak. Bilety można zarezerować telefonicznie poprzez infolinię pod
numerem telefonu 703 403 403.(koszt połączenia to 2,58 zł z VAT za
minutę). Bilety z rezerwacji należy odebrać najpoźniej 48 godz. przed
odjazdem autobusu na Dworcu Zachodnim PKS Warszawa.
Czy rezerwując bilet telefonicznie mogę zarezerwować bilety objęte promocją?
Nie.Rezerwacje telefoniczne poprzez infolinię nie obejmują biletów
promocyjnych - jest to specjalna ulga handlowa, która nie podlega
tradycyjnym mechanizmom rezerwacji.
Kupiłem bilet, na autobus PKS POLONUS, ale autobus nie przyjechał. Co mam zrobić?
Jesli posiadasz bilet PKS POLONUS nie mogłeś pojechać z winy
przewoźnika, prosimy o kontakt z Działem Przewozow Pasazerskich Polonus
lub o przesłanie pisemnej reklamacji bezpośrednio na adres e-mail
przewozy@pkspolonus.pl